Fyra årstider

I vintras när det var som allra kallast sa nog dom flesta att dom längtade till sommaren minst en gång.. Nu när sommaren är här har jag hört att många i min umgängeskrets längtar till julen... Jag är nog den som är värst.. Vi blir aldrig nöjda över det vi har o vill alltid ha det vi inte har.
Det finns nackdelar med alla årstider.. På våren händer det inte mycket, lite påsk, lite ägg, nån hare.. helt okej, men ganska trist.. Sommaren kommer, solen steker, man solar.. Men seriöst, att ligga o steka är väl inte så jävla roligt 10 dagar i sträck? Hösten kommer, regnet kommer.. Jag älskar regnet, men mitt hår blir ju så jävla frizzigt.. Hur sexigt är det? Till sist.. Vinter.. Mysigt, vackert vinterland.. ojojoj.. Och julen, jag klädde min gran redan i november förra året.. Men ännu en gång, kallt blir det o den vackra vita snön blir tillslut gul.. Och kom ihåg, ät ALDRIG gul snö... ;)

Det jag vill komma till är..  Gräset är aldrig grönare på andra sidan.. Det finns nackdelar med ALLT.. Jag kom på 14 nackdelar i kväll och endast en fördel.. Och jag lovar, det hade inget med årstider att göra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0